30. november 2018

Ny økonomichef i Fredensborg Kommune

Claus Chammon tiltræder den 1. januar 2019 jobbet som økonomichef i Fredensborg Kommune. Den 51-årige cand. scient. pol. kommer fra et job som økonomichef i Herlev Kommune og har tidligere været budget- og regnskabschef i Rudersdal Kommune.

"Selvom ansøgerfeltet var stærkt, er ansættelsesudvalget ikke i tvivl om, at Claus har de helt rette kompetencer og den erfaring, som kræves for at bestride et krævende job som økonomichef og for at stå i spidsen for vores Center for Økonomi, Løn og Indkøb", siger direktør Mads Toftegaard om ansættelsen og fortsætter:

"Claus skal bidrage til at fastholde linjen i økonomistyringen, som byrådet lægger stor vægt på og som indebærer en sund kommunal økonomi med blandt andet en solid kassebeholdning, et stort årligt driftsoverskud samt en hastig nedbringelse af kommunens gæld".

"I mine øjne spiller centeret en vigtig rolle for at sikre en solidt forankret økonomistyring og at alle dele af den store kommunale organisation får de bedst mulige rammebetingelser for at løse deres opgaver. Den rolle ser jeg som både en spændende og motiverende udfordring, og jeg glæder mig til at tage fat på den sammen med mine nye kolleger", siger Claus Chammon.

Jobbet som økonomichef blev ledig, da Henriette Lillerør i oktober blev økonomidirektør for Rejsekortet A/S.

øk.jpg

Direktør Mads Toftegaard, tlf. 25 42 18 92