22. november 2017

Politisk konstitueringsaftale i Fredensborg Kommune for 2018-2021

Hermed følger den politiske konstitueringsaftale, som blev indgået i nat den 22. november mellem de respektive politiske partier.

Kære presse
Der er tale om en meget bred politisk aftale mellem 7 af det kommende byråds 8 partier. Det er således kun Liberal Alliance der med 1 mandat, har valgt at stå udenfor konstitueringsaftalen.

"Som borgmester for endnu en periode og dermed frem til udgangen af 2021 er jeg naturligvis meget glad for, at det igen er lykkedes at lave en bred politisk aftale, og på konstitueringspartiernes vegne vil jeg derfor med en stemmeprocent på 73,18 også udtrykke en stor tak til de mange borgere, der med deres stemme har vist deres tillid til partierne og vores kandidater".

Konstitueringsaftalen viser fordelingen af de politiske poster mellem partierne og i løbet af de kommende dage og frem til konstitueringsmødet den 12. december 2017, vil partierne så sætte konkret navn på de forskellige poster.

Spørgsmål kan rettes til undertegnede og til de respektive gruppeformænd:

A.    Thomas Lykke Pedersen -  25 19 29 42
B.    Lars Simonsen -  26 37 56 68