30. juli 2018

Nyt tilbud til borgere med kronisk sygdom, stress, angst eller depression

Kommunen søger deltagere til to nye naturforløb med opstart til september.

En fast del af naturforløbene er "bålkaffe" heri bålhytten i Dageløkke Skov.

Forløbet for borgere med kronisk sygdom har fokus på motion og fysik, mens forløbet for borgere med stress, angst eller depression tager udgangspunkt i mere stille aktiviteter, afslapning og nærvær. Begge forløb byder på naturoplevelser og "bålkaffe".

Formand for Fritids- og Idrætsudvalget, Bo Hilsted, håber at borgerne vil tage godt imod tilbuddet om de nye forløb:

"Målet med disse forløb er at bruge vores dejlige natur- og friluftsområder i kommunen som en integreret del af den sundhedsfremmende, forebyggende og rehabiliterende indsats. Vi håber, at vi dermed kan være med til at give borgerne nogle gode redskaber, som både kan forbedre deres livskvalitet og samtidig styrke deres sundhed", siger Bo Hilsted.

Til forløbet med stress, angst eller depression er der plads til syv kvinder og syv mænd.
Hvis du ønsker at deltage, skal du kontakte sundhedskonsulent Line Berg Torsbakke, på tlf. 72 56 25 61 eller mail lbto@fredensborg.dk, så inviterer hun dig til en samtale inden forløbet starter op.

Til forløbet med kronisk sygdom er der plads til otte kvinder og otte mænd. Her kan du tilmelde dig på mail alhh@fredensborg.dk eller på tlf. 72 56 25 66 efter den 6. august.

Se mere om begge forløb på www.fredensborg.dk/sundinaturen

Forløbet er udviklet af partnerskabet Gang i Fredensborg og i samarbejde med Friluftsrådet.

Udvalgsformand Bo Hilsted (A), tlf. tlf. 21 75 38 57