13. februar 2019

Ridderkors til 8 byrådsmedlemmer i Fredensborg Kommune

Hendes Majestæt Dronningen har udnævnt 8 medlemmer af Fredensborg Byråd til Ridder af Dannebrogordenen og som har fået tildelt ridderkorset.

Det gælder:

Borgmester Thomas Lykke Pedersen (A) og byrådsmedlemmerne Lars Søndergaard (V), Pia Bødtker (A), Ulla Hardy-Hansen (C), Per Frost Henriksen (A), Hans Nissen (A), Carsten Wulff (V) og Tinne Borch Jacobsen (V).

De 8 byrådsmedlemmer er efter indstilling fra kommunaldirektøren blevet tildelt ridderkorset, da de i mere end 16 år som byrådsmedlem har tjent den kommunale del af folkestyret.

"Som borgmester og på egne vegne er jeg både stolt og beæret over, at vi i Fredensborg Byråd har otte medlemmer, der gennem så mange år har lagt deres kræfter og fritid i at bidrage til den fantastiske kommune, som Fredensborg Kommune er. Det er en fornem anerkendelse, som er de få forundt og som jeg er sikker på, at alle otte medlemmer sætter meget stor pris på,"  udtaler borgmester Thomas Lykke Pedersen.

De 8 stolte modtagere vil følges ad til Hendes Majestæt Dronningen, når bøgen springer ud i maj og takke for ordenen.

Borgmester Thomas Lykke Pedersen mobil  25 29 19 42