5. juli 2017

Ny ambitiøs erhvervsstrategi i høring

Frem til den 14. august kan alle interesserede give deres input til kommunens nye erhvervsstrategi.

"Med forslaget til Erhvervsstrategi 2018-2021 øger vi ambitionsniveauet for Fredensborg Kommune som en erhvervsvenlig kommune. Vi sætter blandt andet endnu større fokus på at understøtte væksten blandt iværksættere og etablerede virksomheder", siger borgmester Thomas Lykke Pedersen og opfordrer alle virksomheder, erhvervsforeninger og interesserede til at bidrage til strategien.

Formand for Arbejdsmarkeds- og Erhvervsudvalget, Thomas Elgaard, fremhæver turisme som et nyt fokusområde i strategien:
"Vi ser turisme som et væksterhverv med et potentiale, som vi som kommune gerne vil styrke. I dag udgør omsætningen fra turisme allerede mere end 400 mio. kr. og omfatter mere end 400 job her i kommunen - og hele erhvervet spås gode vækstmuligheder".

Forslaget til en ny erhvervsstrategi er udarbejdet med afsæt i Arbejdsmarkeds- og Erhvervsudvalgets dialog med erhvervsfolk fra Fredensborg Kommune, som repræsenterer industri, turisme, iværksættere og beskæftigelsesperspektivet.
En erhvervsdemografisk analyse af Fredensborg Kommune samt analyser af best practice for kommunal erhvervsservice og erhvervsfremme indgår også.

"Vi har et aktivt erhvervsråd, der varetager erhvervslivet interesser i kommunen, og vi drøfter løbende relevante sager med rådet, der kan understøtte en positiv erhvervsudvikling i kommunen. Derfor har vi selvfølgelig også drøftet strategien med Erhvervsrådet" slutter Thomas Elgaard.

Høringen løber frem til den 14. august 2017 kl. 12.00 og kan ses på kommunens hjemmeside via nedenstående knap:

Udvalgsformand Thomas Elgaard (V), tlf. tlf. 21 69 75 02