3. maj 2018

Omfattende måling af trafikken på A6 er begyndt

Målingen skal give et solidt faktuelt grundlag forud for et borgermøde i august og politisk beslutning om eventulle ændringer.

De kommende uger gennemføres en omfattende måling af trafikken på A6 gennem Fredensborg by. Det sker med et højteknologisk udstyr, som fx gør det muligt at måle, hvor stor en andel af trafikken som er tung, gennemgående osv.

"Det er vigtigt, at vi har solide fakta på bordet, inden vi træffer beslutninger om ændringer på A6. Derfor gennemfører vi nu denne måling, og jeg ser frem til at præsentere resultaterne på et borgermøde om trafikken i løbet af august", siger Freja Brabæk Kristensen, der er formand for Infrastruktur- og Teknik udvalget, og tilføjer:

"Mange borgere i Fredensborg er generet af trafikken på A6 og jeg håber, at målingens resultater kan bruges til at finde gode forslag til, hvordan vi kan forbedre forholdene - meget gerne i samarbejde med Vejdirektoratet, som ejer vejen".

Yderligere information om borgermødet med tid og sted følger i juni.

Udvalgsformand Freja Brabæk Kristensen (O), tlf. 21 19 15 14