12. oktober 2018

Krogerup Højskole vil tættere på Humlebæk

Højskolen vil fremover spille en mere tydelig rolle i lokalsamfundet. Blandt andet ved at åbne dørene for mange flere aktiviteter sammen med byens borgere og foreninger.

Foran højskolens hovedbygning. Fra venstre Thomas Jürgensen, lærer Anne Himmelstrup, udvalgsformand Lars Søndergaard, borgmester Thomas Lykke Pedersen, Aage Andersen (som sammen med Thomas Jürgensen repræsenterer erhvervslivet), forstander Rasmus Meyer og lærer Jesper Himmelstrup.

Selvom Krogerup Højskole er fyldt til bristepunktet med elever og skolen står stærkt placeret i højskoleverdenen, har den nye forstander Rasmus Meyer mange planer for fremtiden:

"Vi vil meget gerne spille en større rolle i dagligdagen her i Humlebæk, så højskolen bliver mere integreret i byens liv. Borgerne i Humlebæk er meget velkomne til arrangementerne på skolen og til at bruge vores park. Og har man lyst til at se skolen, giver jeg gerne en kop kaffe. Derudover ser jeg meget frem til at samarbejde med vores nærmeste naboer - Aarstiderne og Louisiana - om formidling og diskussion af kunst, kultur, politik og natur", siger Rasmus Meyer, som tiltrådte den 1. august og forleden fik besøg af kommunens erhvervsdelegation, herunder borgmesteren:

"Krogerup Højskole er et ikon i vores kommune, og derfor er jeg super glad for, at skolen vil spille en endnu større rolle i kommunen. Derudover glæder jeg mig over skolens store ambitioner samtidig med, at den bevarer tråden til den ånd med fri samfundsdebat og oplysning, som grundlæggeren Hal Koch skabte i 1946", siger Thomas Lykke Pedersen, der også repræsenterer kommunen i skolens repræsentantskab.

Lars Søndergaard, der er formand for Borgerservice-, Arbejdsmarkeds- og Erhvervsudvalget, ser også mange muligheder for at højskolen kan udbygge sin rolle i kommunen:
"Krogerup har både nogle fantastiske rammer selv og to unikke naboer, som hver især markerer både Humlebæk og Fredensborg Kommune på stærkeste vis. Jeg er ikke i tvivl om, at de tre i forening kan skabe noget helt nyt og innovativt til glæde for både borgere og turister".

Krogerup.jpg

Udvalgsformand Lars Søndergaard (V), tlf. tlf. 22 24 98 27