16. januar 2018

Nivaagaard indtager ny rolle i kommunen

Gæsterne strømmer til Nivaagaards Malerisamling. Det samme gør snart kommunens skolelever, da alle folkeskoler inviteres til at bruge den nyoprettede skoletjeneste.

På besøg hos Nivaagaards nye direktør, Andrea Rygg Karberg, som her ses sammen med udvalgsformand Lars Søndergaard, erhvervsrådsformand John Hemming og borgmester Thomas Lykke Pedersen.

Det går godt for Nivagaard Malerisamling, hvor både besøgstal og arrangementer sætter nye rekord. Og med afsæt i det forøgede driftstilskud fra Fredensborg Kommune opbygger museet nu en ny skoletjeneste, fortæller direktør Andrea Rygg Karberg:

"Vi har store ambitioner for formidlingen af vores enestående samling, og vi udvider derfor vores tilbud til kommunens skoler markant, så alle elever inviteres indenfor i kunstens verden hos os en eller flere gange i løbet af deres skoletid", slutter direktøren, som tiltrådte den 1. juni.

Malerisamlingens succes glæder borgmester Thomas Lykke Pedersen, der var på besøg forleden:

"Nivaagaard er allerede en sand perle i vores kommune, og de kommende år vil den perle bare vokse sig endnu større og flottere. Det er jeg sikker på. Derudover ser jeg meget frem til at følge udviklingen af skoletjenesten, som er et virkelig godt tilbud til alle vores skoleelever".

Med på besøget var også Lars Søndergaard:
"Det glæder mig altid, når det går godt for en virksomhed her i kommunen. Flere besøgende fra både ind- og udland gavner både turismeomsætningen og beskæftigelsen i kommunen. Derudover er jeg imponeret over det meget høje aktivitetsniveau og den fornyelse, Nivaagaard præsterer gang på gang", siger den nytiltrådte formand for Borgerservice-, Arbejdsmarkeds- og Erhvervsudvalget.

Nivaagaard havde i 2017 48.000 besøgende og afviklede over 300 arrangementer.

Nivaagaard opretter i nær fremtid en ny støtteforening. Såvel borgmester som udvalgsformand har allerede garanteret deres medlemskab.

Formanden for kommunens Erhvervsråd, John Hemming, deltog også i besøget.

Nivaagaard.jpg

Udvalgsformand Lars Søndergaard (V), tlf. 22 24 98 27