6. februar 2017

Fog satser på kvalitet og service - og efterlyser elever

Der er hård konkurrence blandt byggemarkederne i Danmark. Det mærker man også hos Fog i Fredensborg. Men det til trods vokser virksomheden videre på en opskrift af høj kvalitet og service. Derudover deler Fog en anden udfordring med kollegerne i branchen: Mangel på elever.

"Vores branche har desværre svært ved at tiltrække nye elever - selv om der er mange unge, som leder efter en god praktikplads. Vi tror, det skyldes, at de unge ikke kender de mange spændende opgaver, vi kan tilbyde indenfor salg, administration og logistik. Derfor kører vores brancheforening en kampagne rettet mod de unge", siger Carsten Ludvig, der er adm. direktør for Johannes Fog A/S.

Til venstre for borgmester Thomas Lykke Pedersen ses adm. direktør Carsten Ludvig, forretningsfører Claus Hammer og Johannes Holm, der på erhvervskonferencen i januar fik årets lærlinge-/elevpris fra Fredensborg Kommune.
Til højre for borgmesteren ses formand for Fredensborg Erhvervsforening, Christian Schubert, og formand for Arbejdsmarkeds- og Erhvervsudvalget, Thomas Elgaard

Borgmesteren håber kampagnen virker:
"Det er vigtigt at alle vores unge får en uddannelse og her har vi en branche, som tilbyder en god uddannelse i et afvekslende og lærerigt miljø, hvor man møder mange forskellige mennesker hver dag. Det er altså et godt tilbud i mine øjne", siger Thomas Lykke Pedersen.

"At Fog er et godt uddannelsessted, så vi jo tydeligt, da vi på kommunens erhvervskonference i januar uddelte årets lærlinge-/elevpris til Johannes Holm, som er elev i Fogs administration", slutter borgmesteren.

Thomas Elgaard, der er formand for Arbejdsmarkeds- og Erhvervsudvalget, er glad for at virksomheden og dens 15 ansatte er stærkt forankret i lokalsamfundet:

"Jeg synes et godt eksempel på den praksis er, at mange lokale håndværkere og faste kunder mødes hver fredag til fælles morgenmad hos Fog i Fredensborg. Det er en god og hyggelig måde for branchens folk at pleje de gode relationer på, så deres virksomheder står stærkest muligt", siger Thomas Elgaard.

På landsplan har Johannes Fog A/S 450 ansatte og omsætter for 1,2 mia. kr. årligt. Virksomheden er ejet af Johannes Fog Fond, der hvert år donerer store og små beløb til almennyttige formål. Det nyder mange foreninger mv. i kommunen hvert år godt af.

Fog.jpg

Udvalgsformand Thomas Elgaard (V), tlf. 21 69 75 02