6. februar 2019

Fiskere og jægere er vilde med tøj med varme fra Fredensborg

Nordic Heat i Fredensborg - som forleden fik besøg af kommunens erhvervsdelegation - har stor succes med at designe og sælge tøj med elektrisk varme til udendørsfolket.

På besøg hos Nordic Heat i Fredensborg. Fra venstre Aage Andersen fra Fredensborg Handels- og Håndværkerforening, Alex Berg Eiding og Maria Borg fra Nordic Heat (bemærk de små knapper på venstre bryst, hvor man tænder og indstiller varmen), Lars Søndergaard og Thomas Lykke Pedersen, hhv. udvalgsformand og borgmester.

Med et lille tryk på knappen på venstre bryst aktiveres de små varmetråde i tøjet, så kulden i kroppen hurtigt forsvinder. Det er populært hos fiskere, jægere, ryttere og mange andre, som arbejder eller dyrker deres hobby udenfor i alt slags vejr.
Nordic Heat i Fredensborg har derfor stor succes med at sælge deres specialdesignede tøj, hvor de mange små kulfibertråde opvarmes via et lille genopladeligt batteri.

Ægteparret Maria Borg og Alex Berg Eiding står bag Nordic Heat, som startede op i 2012, hvor man bl.a. fik etableret et godt forhold til den bedste leverandør i Kina:
"Vi har over årene udviklet et tæt og tillidsfuldt samarbejde med de forskellige fabrikker, hvor vi konstant udvider og forbedrer kollektionen så den passer til kundernes ønsker og behov. Her er sikkerhed og kvalitet vores højeste prioritet", siger Alex Berg Eiding.

Borgmester Thomas Lykke Pedersen og udvalgsformand Lars Søndergaard var med på virksomhedsbesøget - og begge var imponerede over produkterne:
"Det er fascinerende at se, hvordan en virksomhed som Nordic Heat vokser og udvikler sig, fordi man formår at holde en tæt kontakt til både leverandør og kunder, så alle oplever kvalitet og værdi", siger Thomas Lykke Pedersen.

"Nordic Heat er et godt eksempel på en innovativ familievirksomhed, der finder sin egen plads på et marked, som ellers er præget af få kendte og meget store producenter af outdoor-beklædning", siger Lars Søndergaard.

Nordic Heat.jpg

Udvalgsformand Lars Søndergaard (V), tlf. tlf. 22 24 98 27