16. november 2018

Lise og Niels Fennet får årets erhvervspris for genskabelsen af Fredensborg Store Kro

Det var en stolt og glad Niels Fennet, som sammen med sin hustru, Lise, modtog årets erhvervspris. På billedet ses borgmester Thomas Lykke Pedersen, John Hemming, Lise og Niels Fennet samt udvalgsformand Lars Søndergaard.

Årets modtager af kommunens erhvervspris har genskabt intet mindre end et ikon for Fredensborgs historie. Gennem snart 300 år har Store Kro fortalt hele historien om fordums pragt og luksus på Slotsgade - og desværre også om det forfald og mismod, der herskede indtil Lise og Niels Fennet overtog kroen i 2013. Men takket være en kæmpe arbejdsindsats og massive investeringer fremstår både kroen og Rejsestalden i dag i perfekt stand og summer igen af liv og aktivitet - og nutidens pragt.

"Det er en helt særlig erhvervsindsats, som vi anerkender med dette års erhvervspris. Lise og Niels Fennet har - uden at spare på noget - genskabt en vigtig historisk institution i byen. Det er sket med en sikker sans for det historiske miljø og en stilsikker og smagfuld indretning. Samtidig har Fredensborg igen fået en unik ramme om møder, fester og overnatninger", sagde Lars Søndergaard, der overrakte prisen som formand for Borgerservice-, Arbejdsmarkeds- og Erhvervsudvalget.

Niels Fennet modtog prisen og udtrykte i den forbindelse glæden ved at genskabe kroen til fordums pragt:
"Lise og jeg har sammen haft det store privilegium at genskabe Fredensborg Store Kro. Opgaven viste sig at være temmelig omfattende, men vi er helt igennem tilfredse med resultatet - og det hører vi heldigvis også ofte, at både vores gæster og byens borgere er".

erhvervspris 18.png

Udvalgsformand Lars Søndergaard (V), tlf. 22 24 98 27