11. juli 2017

Volkswagen udvider og moderniserer

Med et stort om- og tilbygningsprojekt af lokalerne på Kokkedal Industripark og et stigende bilsalg har de 42 medarbejdere i Autohuset Hørsholm travlt. For nyligt var der dog tid til et besøg af borgmesteren og formændene for Arbejdsmarkeds- og Erhvervsudvalget samt Erhvervsrådet.

På besøg hos Autohuset Hørsholm. Fra venstre sælger Frederik Sejr Johansen, borgmester Thomas Lykke Pedersen, erhvervsrådsformand John Hemming, indehaver Bo Sejr Johansen, udvalgsformand Thomas Elgaard og servicechef Flemming Clausen.

"Det er altid godt at se en forretning, som har en stærk tro på fremtiden og derfor udvider og moderniserer for fuld kraft - og samtidig beskæftige mange lærlinge og dygtige medarbejdere", siger borgmester Thomas Lykke Pedersen.

Indehaver og direktør, Bo Sejr Johansen, uddyber:
"Efter Audi er flyttet i egne lokaler, har vi endelig mulighed for at indrette forretningen optimalt til salg og service af Volkswagen. Vi har en stærk placering her og udvider blandt andet vores salgs- og udstillingslokaler med ca. 1000 kvm., så vi kan håndtere det årlige salg på over 1.200 nye og brugte biler og samtidig give kunderne en god service. Som noget nyt får vores kunder snart mulighed for at aflevere deres biler trygt døgnet rundt via en pinkode, som åbner porten".

Byggeprojektet og de mange ønsker til indretning af grunden kræver en god dialog med kommunens byggemyndighed:
"Jeg er meget tilfreds med, at Autohuset oplever, at vi som byggemyndighed kan levere den nødvendige fleksibilitet og hastighed i vores sagsbehandling. Vi kan nok ikke altid opfylde alle ønsker, men vi er villige til at strække os langt og evt. komme med alternative forslag, som kan opfylde virksomhedernes behov", siger Thomas Elgaard, formand for Arbejdsmarkeds- og Erhvervsudvalget.

Året rundt besøger repræsentanter for Fredensborg Kommune virksomheder i kommunen for at styrke dialogen og opnå et godt kendskab til kommunens erhvervsliv på tværs af brancher og virksomhedsstørrelser.

Udvalgsformand Thomas Elgaard (V), tlf. 21 69 75 02