9. februar 2017

Humlebæk Idrætscenter - bygget til tiden og billigere end forventet

Der går mange historier om, hvordan offentlige byggeprojekter altid bliver både forsinkede og dyrere end forventet. Men tirsdag aften godkendte Plan-, Miljø- og Klimaudvalget det endelige anlægsregnskab for byggeriet af Humlebæk Idrætscenter, til stor tilfredshed hos udvalgsformanden:

"Vi havde afsat 45,75 mio. kr. til byggeriet. Det blev færdigt til tiden og vi endte faktisk med et overskud - eller et mindreforbrug - på 374.655 kr. Det synes jeg, er et fantastisk godt resultat - ikke mindst når vi tager i betragtning hvor meget byggeri, vi har fået for pengene", siger Lars Simonsen.

Da snoren blev klippet ved indvielsesfesten den 26. september 2015

Det nye center, som blev indviet i september 2015, indeholder en tennishal med tre baner, et bevægelses- og gymnastikrum, en springhal og et motionsrum.

De mange faciliteter glæder Per Frost Henriksen, der er formand for Fritids- og Idrætsudvalget:

"Med det nye moderne idrætscenter har vi givet idrætslivet i både Humlebæk og resten af kommunen et solidt løft. Der er konstant stor aktivitet i hallerne - både med tennis, gymnastik og fitness - alt sammen i et rigtig godt samarbejde foreningerne imellem", siger Per Frost Henriksen.

Mindreforbruget på 374.655 kr. valgte udvalget at søge overført til anlægsprojektet "Egedal - Byens hus", hvor det skal finansiere parkeringspladser og cykelsti.

Udvalgsformand Lars Simonsen (B), tlf.  27 36 56 68

Udvalgsformand Per Frost Henriksen (A), tlf. 25 13 62 99