22. august 2017

Kulturudvalget inviterer til fire forfatteraftener

Kulturudvalget inviterer til fire forfatteraftener i fire forskellige byer i Fredensborg Kommune.

Med arrangementerne sættes litteraturen i fokus, når de anerkendte forfattere Christina Hesselholdt, Leif Davisen, Tom Buk-Swienty og Anna Grue besøger Fredensborg Kommune.

Forfatterrækken skydes i gang torsdag den 21. september kl. 19-21 på Humlebæk Bibliotek, hvor Christina Hesselholdt vil fortælle om sin aktuelle roman "Vivian", der netop har vundet DR Romanprisen 2017.

Du kan desuden opleve Leif Davidsen i Medborgerhuset Egedal tirsdag den 3. oktober, Tom Buk-Swienty i Kulturhuset Fredensborg Gl. Bio onsdag den 25. oktober og Anna Grue på Nivå Bibliotek onsdag den 8. november. Alle arrangementer starter kl. 19.00.

Ulla Hardy-Hansen (C), formand for Kulturudvalget, fortæller om arrangementerne: "I Kulturudvalget er vi glade for at kunne præsentere en række anerkendte forfattere og dermed sætte litteraturen i højsædet henover efteråret i Fredensborg Kommune. Litteratur er vigtig, fordi den kan gøre os klogere på verden - og på hinanden. Vi ser derfor frem til fire berigende aftener."

Som optakt til arrangementerne afholdes der en læsekreds omkring Christina Hesselholdts roman "Vivian", hvor du kan diskutere bogen med andre litteraturinteresserede. Det foregår på Humlebæk Bibliotek onsdag den 13. september kl. 17-18.

Arrangementerne er gratis, men kræver tilmelding. Læs mere om arrangementerne og hvordan du tilmelder dig på www.fredensborg.dk/forfatteraftener

Billedtekst
Forfatteren Anna Grue kan blandt andet opleves til ét af de fire forfatterarrangementer.

Formand for Kulturudvalget Ulla Hardy-Hansen (C) tlf.: 50 83 63 49
Kulturchef Lise Kann, tlf.: 72 56 24 40