7. september 2018

Ny pulje skal skabe mere liv i kommunens bymidter

Med en ekstrabevilling på 0,3 mio. kr. kan Kulturudvalget støtte borgerdrevne initiativer, som vil skabe mere liv i bymidterne.

Mange foreninger og borgergrupper ønsker at skabe projekter og arrangementer, som kan være med til at skabe mere liv, aktivitet og borgerinddragelse i kommunens bymidter. De initiativer vil byrådet så vidt muligt gerne støtte og har derfor bevilget 300.000 kr. til formålet i 2018.

Det glæder formand for Kulturudvalget, Ulla Hardy-Hansen:

"Vi har heldigvis en stor mangfoldighed af foreninger og borgergrupper, som har mod på at gøre noget særligt for deres by. Disse initiativer kan vi understøtte med denne nye Bylivspulje", siger Ulla Hardy-Hansen.

Den nye Bylivspulje er midlertidig og har fået 300.000 kr. bevilget af byrådet for 2018, dog med mulighed for overførsel indtil puljen er udtømt.

Bylivspuljen skal understøtte aktiviteter og projekter, der skaber liv, fornyelse og borgerinddragelse i Fredensborg Kommunes bymidter. Kriterierne for tilskud fra Bylivspuljen er åbne og ansøgninger kan spænde fra konkrete aktiviteter til indkøb af diverse udstyr, som understøtter livet i bymidterne.

Henvendelse om ansøgninger mv. skal ske til kulturkonsulent Marie Louise Wittenkamp på tlf. 72 56 54 26 eller mail mlwi@fredensborg.dk

Formand for Kulturudvalget Ulla Hardy-Hansen (C), tlf. 50 83 63 49