1. september 2017

Hvem skal have Kulturprisen 2017?

Fredensborg Kommunes Kulturudvalg åbner nu for indstillinger til årets kulturprismodtager. Har du et forslag til, hvem der skal modtage Kulturprisen i 2017, så er det nu, du skal sende din indstilling.

Sidste år gik Kulturprisen til Jørgen G. Berthelsen, formand for bestyrelsen for Nivaagaard Teglværks Ringovn. Prisen blev overrakt af formand for Kulturudvalget Ulla Hardy-Hansen og borgmester Thomas Lykke Pedersen.

"De lokale kræfter er med til at skabe fundamentet for et rigt og alsidigt kulturliv. Med Kulturprisen får vi i Kulturudvalget mulighed for at hædre dem, der med deres tid, faglighed og engagement er med til at skabe grundpillen for kulturen i kommunen", siger Ulla Hardy-Hansen, der er formand for Kulturudvalget.

Alle borgere og foreninger kan komme med forslag til, hvem der skal have årets kulturpris. Kulturprisen, der er på 5.000 kr., kan gives til en person, en forening eller en gruppe med virke i Fredensborg Kommune.

Tidligere vindere er bl.a. Jørgen G. Berthelsen (formand for bestyrelsen af Nivaagaard Teglværks Ringovn) og Jørgen Hedegaard (formand for Fredensborg Ny Kunstforening).

Overrækkelsen af Kulturprisen 2017 sker ved et offentligt arrangement tirsdag den 31. oktober kl. 17-19. Alle er velkomne til at deltage i prisoverrækkelsen, og der vil være musikalske indslag og en forfriskning.

Du kan hente et indstillingsskema på www.fredensborg.dk/kulturprisen. Indstillinger skal være Kulturinstitutionen i hænde senest den 18. september kl. 12 og sendes til Maria Dyrberg Kjeldsen på madk@fredensborg.dk

Udvalgformand Ulla Hardy-Hansen (C) tlf. 50 83 63 49

Kulturchef Lise Kann, tlf. 72 56 24 40